Skriv din beskrivning här!

Damp hest!

For ju som sagt och red i med syrran min. Det slutade sån tur var att regna innan vi börja rida. Vi red upp till Hamptjärn och tänkte bada lite idag också. Sen tog vi några vändor i galopp uppför en backe. Såklart så var Bus Johan busig som man hör på namnet.
Bus 1: Vi stod nere vid vattenkanten och Bus Johan drack. Sen kom det en människa gående och då blev han rädd och bara tvärsvängde åt höger! Jag höll i tyglarna längst ut med en han, flög typ bakom sadeln och lutade mig as mkt bakåt, HAHA. Jag skulle gärna vilja sett hur det såg ut! Fick iaf han lugn efter vi sprungit upp på vägen.
Bus 2: Vi står på stranden i backen och han bara tvärlägger sig ner och börjar rulla. Jag hoppar av och släpper omedvetet tyglarna. När han sedan reser sig upp och börjar gå iväg springer jag efter, tar tag i schabraket och hinner precis ta tag i tyglarna innan han fattar galopp!
Helt galet! Man fattar ju vrf han fått sitt namn iaf ;) Nu ska jag äte kvällsfike!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback