Skriv din beskrivning här!

Åre weekend

 
Spenderade första dagen i skidspåret i Vålådalen. Det var galet jobbigt så otränad som jag är men lyckades ta mig runt 7 km i alla fall. Åkte för det mesta själv eftersom Ida var en aning snabbare än mig. Blev vilse där ett tag också men annars var det skönt att röra på sig. Belönade oss själva med våffelbuffé på fjällstationen efteråt där de dessutom hade världens godaste te.
 
 
 
På söndagen tog vi en ridtur upp på fjället. Det var blåsigt och lite kallt men hur fint och mysigt som helst. När vi var som längst upp stannade vi och drack glögg och åt kakor. Kunde inte ha blivit bättre. På kvällen gick vi upp till fjällgården vid Tott efter liftarna stängt och tjuvåkte lite i VM6:an. Gömde oss för pistaren bakom snöhögar och jag var inte smidigast på snowboarden. Spännande första åk.
 
 
Måndagen spenderade jag i soffan med en film på förmiddagen till Ida slutat jobba. Vi drog då in till Östersund för enda chansen att julhandla. Hann med att köpa allt på de få timmar vi var där.
Jag tog Marulk på en ridtur själv dan efter medans Ida jobbade. Samma runda men ändå så bra. Så fort Ida slutat jobba satte vi oss i bilen för att åka genom snöovädret hem till Örnsköldsvik och julen. 


tjohhooooo nice bilder:DD

2015-01-10 · 19:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback